KOLEM SLOVENSKA ZA 60€ V PĚTI DNECH (část 1)

Tento článek rozdělím na tři části, jelikož by byl jinak moc dlouhý.

ČÁST 1: Úvod, PRVNÍ DEN – Bratislava

ČÁST 2: DRUHÝ DEN – Košice

ČÁST 3: TŘETÍ DEN – Slovenský Ráj, ČTVRTÝ DEN – Žilina, PÁTÝ DEN – Bojnice

1. ČÁST

Je vtipné (a smutné), že bydlím v bývalém Československu, ale vlastně o těchto dvou zemích skoro nic nevím. Nikdy mě Česká republika ani Slovensko nezajímaly, vždycky jsem odtud chtěla utéct jak nejrychleji to jen jde. Dokud.

Dokud jsem si neuvědomila, že je tu tolik věcí k vidění. Dokud jsem nepotkala cizince, kteří Českou republiku a Slovensko milují. Dokud mi nedošlo, že stojí za to dát těm zemím šanci. Za zkoušku nic nedám, že?

A tak jsme si s kamarádkou Verčou naplánovaly krátký výlet na Slovensko. Ale. Vážně jsme chtěly utratit hodně málo peněz, protože jsme chudí studenti (*brečí zoufalstvím*). Rozhodly jsme se, že utratíme tak málo, jak to jen jde.

Nakonec celý výlet stál každou z nás jen 60 euro, takže nějakých 1600 korun! Nemožné? No, vytvořila jsem krátký list, na kterém můžete vidět naši útratu. Než začneme, ráda bych jen zmínila, že s Verčou můžeme po ČR a Slovensku cestovat vlakem zadarmo, protože naši rodiče pracují u ČD. To nám samozřejmě dalo obrovskou výhodu, jelikož jsme za dopravu neutratily skoro nic. Každopádně si myslím, že existují i jiné způsoby, jak cestovat levně bez tohohle privilegia.

NAŠE ÚTRATA ZA JEDNU OSOBU:

1. DOPRAVA
    • 4 autobusy – 3.7 €
    • lůžko v nočním vlaku z Bratislavy do Košic – 11.5 €
    • vlaky – zadarmo
  2. JÍDLO
    • fazole, suchary, tyčinky apod., které jsme si koupily před cestou a vzaly si je s sebou – 6 €
    • jídlo nebo kafe po cestě – 14.5 €
  3. UBYTOVÁNÍ
    • dvě noci v campu (vzaly jsme si vlastní stan) – 12.5 €
    • jedna noc v tříhvězdičkovém penzionu (který byl hezký, příjemný a klidný a měly jsme vlastní pokoj s dvěma postelemi) – 12.5 €

Dobře, je to 60.7 €, ale těch sedmdesát centů se nepočítá. S nimi by ten název zněl blbě. Ehm.

Cestování po Slovensku může být hodně levné a rozhodně to stojí za to!

PRVNÍ DEN – BRATISLAVA

Z Mostu do Bratislavy to trvá jen nějakých 7 hodin vlakem, takže jsme vyrazily brzy ráno a ve dvě odpoledne jsme byly v Bratislavě.

Čtečka je pro nás šprty jedna z nejdůležitějších věcí na cestování. Nikam mě neodtáhnete bez knihy, I swear it for this night and all the nights to come.

Měly jsme velké štěstí, že můj kamarád (kterého jsem poznala v INDONÉSII) vyrostl v Bratislavě a nabídl se, že bude naším průvodcem na celý den. Vyzvedl nás na nádraží, koupil nám jídlo, zmrzlinu (dokonce měli na výběr i veganskou), ledový čaj, lístek na tramvaj, a ještě k tomu nás vozil po celém městě v autě. Nezaplatily jsme jeden jediný cent. Je to jeden z nejhodnějších a nejúžasnějších lidí na celém světě! Děkujeme, Luky!

20292106_10211583348811152_1528181938_n

Navštívili jsme Bratislavský hrad,

Slavín, což je nádvoří na kopci, kde jsou hroby padlých ruských vojáků,

viděli jsme budovu Slovenského rozhlasu,

Prezidentský palác,

Ten den bylo opravdu velké vedro.

centrum města,

kulku, která byla podle pověsti vypálena z Napoleonova kanónu,

DSCN5160DSCN5162DSCN5165

a the man at work (muže v práci):

Dali jsme si skvělou zmrzlinu,

a navštívili jsme další místa, o kterých nám Lukáš vyprávěl spoustu zajímavých historek. Atmosféra Bratislavy se mi zdála hodně přátelská. Nemám moc ráda města, která jsou přelidněná – a Bratislava se jim vůbec nepodobá. Je to město plné života, ale takovým klidným a tichým způsobem. To jsem vážně ocenila.

Luky nás potom vzal do kavárny ve vysoké věži, ze které můžete vidět celou Bratislavu.

Poté nás ještě zavezl k sobě, kde nám uvařil večeři a mohly jsme se vysprchovat. A v jedenáct večer nás odvezl zpátky na nádraží. Vážně je to ten nejlepší průvodce v dějinách lidstva.

Nastoupily jsme na noční vlak z Bratislavy do Košic, kde nás čekaly pohodlné postele. Vím, že je to směšné, ale celé mi to připadalo jako jedno velké dobrodružství, jelikož nejsem zvyklá na spaní v postelích ve vlaku. Kodrcání mě hezky uspávalo, a navíc miluju pocit, že někam mířím, takže to byl skvělý spánek. Ani mi nevadí, že jsem se tak stokrát probudila.

20401004_1475602539128927_753302420_n

O našem druhém dni si můžete přečíst v mém DALŠÍM ČLÁNKU.